De cordilerra Blanca - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Luuk Sijben - WaarBenJij.nu De cordilerra Blanca - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Luuk Sijben - WaarBenJij.nu

De cordilerra Blanca

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

19 November 2014 | Peru, Huaraz

Nao wederom een korte nacht (we beginne der aan te wennen) waere we toch redelijk fris en fruitig wakker ein blik oet de raam en het humeur is helemaal top het zunke sjientj en euveral om os haer zuuse de berg van de cordilerra blanca in ein word prachtig we zeen Den auch snel op en verlate os hostel. We bringe os spullen nao t anger hostel wat geliek ene groeate stap veuroet is. Het personieel is mega vruntjelik en alle mede backpackers (en die zeen der zat in dit hostel) helpen os geweldig.  We kriege een tas koffie en eine ganse berg oetlik euver wat we allemaol kinne doon en woea we haer motte gaon en alles. We Besloete eerst ff te gaon ontbijten en Den wiejer te kieke wat we nog wulle zeen. As we Aan het ontbijt zitten op het terras in een sjoean restaurantje om de hook kome veur os naas de besjnieeuwde bergtoppen teveursjieen. Ein prachtig oetzicht woea desse auch kieks. Mats en ich kieke os aan en dinke precies t zelfde hiej is het good.  Nao het ontbijt truuk nao het hostel en bekieke welke trekkings we wulle gaon doon. Bart haaj os veur gesteld om de santa cruz trek te gaon doon ein 4 daagse trektocht op vrie groeate heugte.  Wie we Daonao vrooge waerde os echter aangeraden om ieerst ein of twiee minder zware ein daagse trek te doon om te acclimatiseren op dees heugte (huaraz liktj op ong. 3100maeter). Waers as wae zeen hubbe we det den auch mer gedaon. We regelen om murge de laguna 69 te gaon loupe en naodet we alles geregeld hubbe gaon we alvast een klein stukken wanjele inne berg rondom huaraz.  We kriege een sjoean route veur een paar erker en vertrekken vol goojendaag mooi de berg in. Nao een paar kieer de waeg te hubbe gevraogdj aan de ontzettendj vruntjelikke locals kome we op de paad Dae we zochten en beginne te klumme. Onder os waertj huaraz steeds kleiner en t berglandjsjap waertj al sjoeaner. mer baove os waertj de locht auch steeds duusterder om neet veur verassingen te kome vraoge we ene plaatselijke boer, Dae halverwaege de berg met ein paar osse zien land aan plooge is of we os zurg motte gaon make. Hae snaptj natuurlijk niks van os oh zo geweldige spaans en wae neet van hem. Achja boete det beetje hae os wal get van zien haute cuisine aan. Riest met broccoli best good binnen te haoje nao dit 5sterre intermezzo klumme we den auch vol gooje mood wiejer om nao een minuut of 10 de ieerste raegendruppels te ontvangen.  Shit. . Snel een stuk ongeraaf en in een verlaote sjeurke sjuule het raegentj ongertussen det t zeiktj en de bliksem flitse en onwaers sjlaeg kome zoget zonger tussenpozen prachtig waerleecht en oearverdouvendje slaeg. En t zuur dr nog neet nao pet det t nog gauw geit verrangere. We wachte af en nao een klein half erkend begintj t Den toch get op te klaore. We verlaote os sjuulplaats Den auch vlot en haoste os tusse de waterstruimkes Door truuk ongeraaf. Onger aan gekome kinne we nog mer eine kant op weg want Door de gevallen raegentj is dr een sjoean snelstruimendje baek ontstaon woea natuurlijk gin brug euverhaen is. Via een paar groeate steun bereiken we toch de euverkantj. De enige waeg wiejer is euver t persieel van een aod vruike en as we in de buurt kome kumptj ze iet heur hoes en begintj te winke. Nao alle gastvrijheid die we gewindj zeenb gaon we der Den auch vanoet det ze os de waeg wultj wieze.  Zaate wae effe fout. .. We loupe langs heur aaf en midde inne gang begintj ze met stein te goeaje en te sjandale. Wae dr wie je haas tusseoet en as we een paar minuute later de waeg oploupe steit ze nog steeds achter os te sjrieewe.  Achja hubbe we det auv u ens metgemaaktj. Saoves int hostel kaoke we zelf get pasta. Lekker pilske derbiej en op tied pitte, murge optied op veur os ieerste trektocht.

Om 5 oor geit de wekker. Bohhh veul te vreug net vandaag Besloete we in os ritme te kome motte we vreug op. Nao een rit van ong. 2 oor kome we aan in het nationaal park en begintj de tocht omhoeag het is zwaor en aaf en toe dinkse woea zeen we aan begos mer nao eedere bocht en achter eedere boeam liktj een nieuw idyllisch landjsjap en we weiten Den auch neet woea we ieerst motte kiekeHet waer werkt neet gans met der hingtj een diek wolkendek rondom de bergtoppen en de zon haet meute os te bereiken. Nao een paar oor zwoegen kome we aan biej laguna 69 een prachtig hemelsblauw bergmeer woea een paar watervalletjes in kletteren en net op det moment trekken de wolken aope kumptj de zon door waere de witte bergtoppen baove t meer zichtbaar. ONBESJRIEFELIJK. Ich gaon hiej verder auch niks euver typen dit mosse zelf zeen anges snapse het neet. Tied om truuk te gaon. We loupe dezelfde 8 kilomaeter truuk omlieeg. met get baeter waer ongertusse. En as we een eurke of 2 later truuk biej de bus aankomen dink ich biej michzelf: det hubs effe sjoean gefliktj.  Die gedachte zeen nog neet weg of mien maag kumptj in opstand en jahoor effe later liktj der een sjoean vlaai oppe grondj. Altitude sickness neumen ze det, Achja hubbe we det auch ens metgemaaktj. Met t buske truuk nao het hostel en ich duik vriewel direct t bed in toch neet gans lekker dr aan.

Smurges as ch wakker waer is de maag weer vrie rustig gewaore. Mats haet gisteraovendj nog met Bart geskyped en beslaote det wae nao caraz afreizen om van dao oet samen met Bart de santa cruz trek te gaon regelen we pakke os spullen en vertrikke Den richting caraz nao anger half oor met het plaatselijke OV. We hubbe os hert een paar kieer euver veule slaon. Kome we aan in caraz een klein aojerwets stedje midde tusse de gebergtes een klein ritje met ene mototaxi en den kome we aan biej os hostel woea Bart al op os steit te wachte. Nao kennisgemaaktj te hubbe met de eigenaars en hulp van hostel. Steltj Bart veur om ene Cuy oet te zeuke veur s'aoves te aete. Waorom auch neet hè. We gaon nao de ren achter t hostel en zeuke der een paar oet. Met hulp van Bart en segundo (mega toffe gast Dae hiej werktj) ligke een klein eurke later Den auch twiee Cuy klaor om gebakken te waere. Die waere nao t restaurant van de eigenieer van hostel gebracht en zullen v vanaovend veur os klaor ligke. Wae gaon ongertussen os trekking regelen en naodet dit geluktj is (het haet get meute gekosj) gaon we truuk om os klaor te make veur t avondmaal. As we richting restaurant loupe waere we echter standje gehaoje Door de miense van os reisbureau die os vertillen det t feestje neet doorgeit vanwaege de regen inne berg. K*T we haaje dr zo'n zin in. Nao t aovendjaete. Dae Cuy is trouwens prima binnen te haoje. Truuk biej het hostel zaet de eigenieer det dr mesjien wal een oplossing haet. Eine naef van zien vrouw wultj mesjien wal met os de berg in. Een klein telefoontje later is het Den auch geregeld wal ene daag later as gepland mer we gaon toch.

Daags derop nog de ganse daag bezig gewaes met  alles regelen. Tenten, fornuus, aete we motte toch aan vrie veul grei dinke om 4 daag de berg in te kinne gaon. Mer s'aoves dinke we den toch det we alles bieein hubbe en gaon we lekker optied slaope zoea det we oetgerusj kinne beginne murge.

De Santa Cruz trek.... wat mot ich hiej euver zegge. Een prachtige trektocht Door ontzettend sjoeane natuur. Zwaor om te loupe mer as de zon op de juiste momente door kumptj en t landjsjap zich veur dien uig onthultj is t alle blaore spierpien en raegeln waerd. En Dae raegeln hubbe we get gehadj dao baove. S'aoves snel get pasta klaor make Onger ene dieke stein Dae net wiet genog euverstiktj om os effe dreug ten kinne haoje. Euverdaag de ganse daag mette poncho om loupe mer wat een belaeving, wat een natuur, wat een pracht. En het toppuntj(vrie letterlijk) waas Den auch det de Alpamayo zich speciaal veur os van zien wolken sluier ontdeed en zich in zien volle glorie aan os leet zeen. waat ene prachtige berg. Nao dit aansjauwdj te hubbe en natuurlijk snel get foto's gemaaktj te hubbe geit de tocht weer wiejer. Wat is het zwaor mer wat is het het waerd. As we de derde daag de ganse daag Door de regen h u bebe gepatert de veut naat de kleiner naat alles naat Steltj ozze gids veur om in plaats van nao t kamp te gaon nao een refugio te gaon een eurke verder loupe. Det doon we den auch gaer. Dao aangekome en naodet we dreug kleijer aanhubbe en opgewermd zeenWaertj de stumming  een stuk baeter. En as we staags derop lekker werm oetgeslaope en met de zon int gezicht wakker waere kan t nimmer kepot. De letste paar eurkes gaon Den auch wie niks en moe mer voldaan kome we opt eindpunt aan. S'aoves waerd dit natuurlijk nog Ff gevierd met get biertjes en hamburgers  (mesjien een paar teveul van beide).

Vandaag nog effe al os kleijer wassen en de tas weer inpakke want vanacht reizen we weer truuk nao Lima woea Guus op os zitj te wachte.

Salut!

Toevoeging:

Cuy: een cavia, woea ze die biej os as hoesdier haoje (gae zeetj rare miense zaet segundo den) haoje ze die hiej puur veur de slacht. Neet veul vlies mer prima te aete.

De Alpamayo: s'waerelds meist bekindje berg. En ch durf Waal te bewaere det eederein Dae dit leusj Dae onbewust wal ins gezeen haet, dit is namelijk auch de berg Dae se int begin van een universal film zuus.

• 19 November 2014 - 14:14

Rianne Kuijpers-Metsemakers:

Leuk om je verhalen te lezen. Brengt herinneringen omhoog :)
    Enne, die cavia hebben wij ook gegeten. Was niets mis mee. Al vond ik alpaca veel lekkerder! Als je die nog niet hebt gegeten, moet je dat zeker doen!

Veel plezier nog!

Gr. Rianne

• 19 November 2014 - 15:32

Anita:

Tsjonge, jonge, ut is neet niks as on-ervare men de berg in trekke!!!!
    Den meuksse van alles mèt, met geneet ze nog mieër van mooder natuur in al häör pracht en praal.
    ich hub weer genaote van dien verhaol,
    Bèn benoeawdj waat de volgendje bestumming waerdj.

• 19 November 2014 - 16:04

Huub:

Ey Luuk vette shit dao man hub oet pure interesse de cavia van het buurjungske prongeluk laote ontsnappen in miene bbq Hahaha Nae alle gekheid op un Universal intro berg. Echt sjoean det ge zoea geneet en det uch alles good geit dao. Die blaore van het laupe kinne neet op taege de kromme ruk van het werken hie ;p ich wacht weer aaf op un noew verhaol.

• 19 November 2014 - 16:04

Huub:

• 19 November 2014 - 20:55

Pieter:

Ha Luuk, dus mèt ós gesjravel in de Dolomieten ein paar waeke truuk höbse nog neet genóg conditie
    opgedaon óm noe volop der taegenaan te gaon ?? sjoean verhaole we laeze ze gaer en wachte weer oppe volgendje aaflevering.

• 19 November 2014 - 22:33

Jos Emonts:

Ha Luuk, as Mats dich ein bietje väör de gek hèldj omdet diene pap em ieërder geluiftj as dich as 't äöver de logo geit, den laes mer de reaksie die ich ònger zieën verslaag höb gezatte. Eur verslage wäöre mit väöl plezier gelaese. En auch inne gezet steitj waal ens in fuitje (neet doorvertèllle). Tenga cuidado de unos a otros.

• 27 November 2014 - 11:02

Guus:

Dju, ich hub os aafspraok in Lima gemisj...